Våra köpvillkor

LEVERANSTID
Vi försöker leverera ut din order omgående och räknar med att du ska ha ditt paket inom 1 vecka efter du lagt din order. Se eventuell leveransinformation under respektive produkt då leveranstiden kan variera något.

ALLMÄNT
Alla varor förblir Skhoop i Åre ABs egendom till dess full betalning kommit oss tillhanda. Om du inte fyllt 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att handla på Skhoop i Åres webbshop. Alla priser är inklusive moms som är 25%. Alla försök till bedrägerier kommer att polisanmälas.

BETALNING
Via Klarna Checkout väljer du det betalsätt som passar dig bäst; Kort, Konto, Faktura, Delbetalning, direktbetalning Bank. Detta väljer du på kassasidan.

FRAKT
Varor som beställs via www.skhoop.se skickas med PostNord alternativt DHL eller UPS. När varan ankommit till ditt närmsta utlämningsställe aviseras du via SMS alternativt brev.
En frakt- och expeditionsavgift på 45:- debiteras per order för inom Sverige.

BYTE/RETUR AV VAROR
Om du vill byta en vara så returnerar du den felaktiga varan och beställer den nya via shoppen. Du kommer att krediteras pengarna för den returnerade vara så fort den kommit oss tillhanda. Vid rea samt varor från vår Outlet skickar/bekostar du som kund returen på det sätt som passar dig bäst. Retur av rea/Outlet skickas till adressen SKHOOP, Årevägen 55, 837 52 Åre. Så snart vi mottagit returvarorna återkommer vi med din kreditering. OBS! Ej byte eller retur på Outletvaror.

FELLEVERANSER
1. Kontakta oss på info@skhoop.se och förklara ditt ärende. Vi skickar ut retursedel och du returnerar din produkt i originalförpackning.
2. När du ringer så bestämmer vi om du vill ha ny vara alternativt om du vill ha pengarna tillbaka.
3. När du fått retursedel så skickar du tillbaka varan intakt i originalförpackning.
4. Vi skickar ut en ny vara alternativt återbetalar pengar till dig.

TRANSPORTSKADOR
När du hämtar ut ditt paket och upptäcker att ditt paket är skadat gör du en anmälan direkt till Post Nord. Råkar du upptäcka att ditt paket är skadat när du kommit hem så har du 7 arbetsdagar på dig att reklamera ditt paket till oss på info@skhoop.se

OM DU INTE FÅR DIN VARA
Om du inte får din vara inom utsagd tid kontakta oss genom att maila till info@skhoop.se

FÖR OUTLÖSTA PAKET
Vi debiterar en kostnad på 100 SEK inkl. moms för outlösta beställda varor.

RESERVATIONER
SKHOOP i Åre AB reserverar oss för om en vara är slutsåld eller har utgått ur sortimentet. Vi kan inte lova att alla bilder återger exakta färger och garanterar produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för vissa ”tryckfel” på denna webbshop.

ÅNGERRÄTT
Du har alltid 30-dagars returrätt efter du mottagit din vara. Detta gäller endast om varan är oanvänd och returneras i originalförpackning. Vid retur står kunden för frakten.

REKLAMATIONER
1. Vid reklamationer tillämpas Konsument köplagen. Kontakta Skhoop i Åre AB, info@skhoop.se, så snart du upptäckt felet på din vara.
2. Vi skickar retursedel om vi bedömer att varan är felaktig.
3. Returnera varan som vi kommer att åtgärda, alternativt ersätta med ny (så länge den finns kvar på lager) när vi godkänt reklamationen. Skulle det vara så att varan är slut så betalar vi ut ersättning för vad varan kostat kunden vid köptillfället.