Köpvillkor

 

Leveranstid

Vi försöker leverera ut din order omgående och räknar med att du ska ha ditt paket inom 1 vecka efter du lagt din order. Se eventuell leveransinformation under respektive produkt då leveranstiden kan variera något.

ALLMÄNT

Vi levererar endast inom Sverige. Önskar du leverans till utlandet så vänligen hör av dig till oss på info@skhoop.se så försöker vi hjälpa dig.

Alla varor förblir Skhoop i Åre ABs egendom till dess full betalning kommit oss tillhanda.

Om du inte fyllt 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att handla på Skhoop i Åres webbshop.

Alla priser är inklusive moms som är 25%.

Alla försök till bedrägerier kommer att polisanmälas.

 

FRAKT

Varor som beställs via www.skhoop.se skickas med DHL Service Point. När varan ankommit till ditt närmsta utlämningsställe aviseras du via SMS alternativt brev.  
En frakt- & expeditionsvgift på 39:- SEK debiteras per beställning. 

 

Byte/RETUR av varor

Om du vill byta en vara så hör av dig till oss, antingen kan du maila till info@skhoop.se eller ringa oss på 0647-50121.

Använd den bifogade returfraktsedel och var noga med att bifoga ifyllt returformulär med dina uppgifter. En kostnad på 39:- SEK debiteras vid retur. 
Vid köp på rea eller outlet skickar du själv tillbaka varan på det sätt som passar dig bäst, ingen returfraktsedel medföljer leveransen. 

 

Felleveranser

1.  Ring till Skhoop i Åre AB på telefon 0647-50121 och förklara ditt ärende. Vi skickar ut retursedel och du returnerar din produkt i originalförpackning.

2.  När du ringer så bestämmer vi om du vill ha ny vara alternativt om du vill ha pengarna tillbaka.
3.  När du fått retursedel så skickar du tillbaka varan intakt i originalförpackning.

4.  Vi skickar ut en ny vara alternativt återbetalar pengar till dig.

 

Transportskador

När du hämtar ut ditt paket hos ditt Service Point och upptäcker att ditt paket är skadat gör du en anmälan direkt till Service Point. Råkar du upptäcka att ditt paket är skadat när du kommit hem så har du 7 arbetsdagar på dig att reklamera ditt paket till oss på SKHOOP tel. 0647-50121 alternativt direkt till DHL kundsupport 0771-345 345.

 

Om du inte får din vara

Om du inte får din vara inom utsagd tid så var snäll och ring SKHOOP i Åre AB, 0647-50121 eller maila till info@skhoop.se

 

För outlösta paket

Vi debiterar en kostnad på 100 SEK inkl. moms för outlösta beställda varor.

 

Reservationer

SKHOOP i Åre AB reserverar oss för om en vara är slutsåld eller har utgått ur sortimentet. Vi kan inte lova att alla bilder återger exakta färger och garanterar produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för vissa ”tryckfel” på denna webbshop.

 

Ångerrätt

Du har alltid 30-dagars bytes- och returrätt efter du mottagit din vara. Detta gäller endast om varan är oanvänd och returneras i originalförpackning. Vid byte eller retur står kunden för frakten.

 

Reklamationer

1.  Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. Ring till Skhop i Åre AB, 0647-50121, så snart du upptäckt felet på din vara.

2.  Vi skickar retursedel om vi bedömer att varan är felaktig.

3.  Returnera varan som vi kommer att åtgärda, alternativt ersätta med ny (så länge den finns kvar på lager) när vi godkänt reklamationen. Skulle det vara så att varan är slut så betalar vi ut ersättning för vad varan kostat kunden vid köptillfället.

Stäng