Så här handlar du

 

 

Allmänt

Du handlar enkelt och lätt på Skhoop´s webbshop.

Börjar med att välja produktgrupp och sen modell. Du väljer färg och storlek som passar dig och då får du också veta om produkten du valt finns i lager. 

Ange antal och därefter klickar du på "lägg i kundvagn". När du handlat klart klickar du på "till kassan" och fyller i de fält som behövs för ditt köp ska bli klart. När du bekräftat köpet erhåller du en orderbekräftelse via mail.

Vi levererar endast inom Sverige. Önskar du leverans till utlandet så vänligen hör av dig till oss på info@skhoop.se

Alla varor förblir Skhoop i Åre ABs egendom till dess full betalning kommit oss tillhanda.

Om du inte fyllt 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att handla på Skhoop i Åres webbshop.

Alla priser är inklusive moms som är 25%.

Alla försök till bedrägerier kommer att polisanmälas.

 

 

Betalningssätt

Du kan betala med konto-/kredit kort alternativt mot faktura.

Konto-/ kreditkort

Vid online-betalning kan du använda ditt VISA, MasterCard eller Eurocard.

 

När du handlar hos oss kommer du behöva använda en kod för att verifiera ditt kort. Detta begär bankerna från och med den 9 april 2010, för att förhindra bedrägerier. Det är ett skydd för dig som kund, oss som företag och våra banker.


Föjande gäller beroende på vilken bank du har. Hittar du inte din bank nedan kan du alltid ta kontakt med ditt bankkontor och höra med dom vad de kräver.

NORDEA, personlig service 020-910 100, öppet dygnet runt 7 dagar i veckan.

1.       -Logga in på din banksida
-Gå till fliken "Säkra kortbetalningar"
-Här får du information om hur du går tillväga för säkrare köp över internet.

SWEDBANK, telefonbanken 0771-221122, öppettider 07,00-23,00 7 dgr i veckan. Hos Swedbank behöver du din personliga kod för att få kontakt med service. Alternativet är att du ringer ditt närmaste bankkontor.

1.       -Logga in på din banksida.

2.       -Gå till fliken- Startsida/ beställa tjänster- KORT –Anslut/administreara kort till Verified by Visa/ MasterCard   SecureCode

3.       -Här kan du nu beställa din kod och därefter göra ”säkra” köp över nätet.

SEB, kundtjänst 0771-365365 öppet dygnet runt.

1.       -Logga in på din sida.

2.       -Gå till fliken- Min Ekonomi- Kort- Lösenord ehandel

3.       -Här kan du nu aktivera ditt kort för att göra ”säkra” köp över nätet.

HANDELSBANKEN, kundtjänst 0771-596060, öppet dygnet runt, 7 dgr i veckan.

        -Under fliken Privat

2.       -Gå till fliken konton, betalaningar och kort- kort- tips och råd- handla på internet.

3.       -Här får du information hur du går tillväga för att aktivera ditt kontokort för säkrare köp över nätet.



Faktura

Handla nu -  betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

- Få alltid varan innan du betalar

- Betalningstid - alltid 14 dagar

- Alltid 14 dagars ångerrätt  i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen

En faktura avgift på 29 kr tillkommer på din faktura. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25,50%. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudande och tjänster.

 

 

Frakt och leverans

Vi skickar alla våra leveranser med DHLoch du hämtar ut leveransen på DHL Service Points. Du får ett mail alternativt ett sms när varan finns att hämta. Du tar med leveransbesked och legitimation när du hämtar ditt paket hos ditt Service Point. Vi debiterar en frakt- & expeditionsavgift på 39 SEK per beställning.

Leveranstid

Vi försöker leverera ut din order omgående och räknar med att du ska ha ditt paket inom 1 vecka efter du lagt din order. Se även på respektive produkt för eventuell leveransinformation.

 

 

Byte av varor

Om du vill byta en vara så hör av dig till. Antingen kan du maila till info@skhoop.se eller ringa oss på 0647-50121.

Du bestämmer själv hur du vill returnera din vara till oss. Meddela oss per mail eller slå en signal.

Vi fakturerar dig 39 SEK för frakten på din nya vara.

 

Felleveranser  

1.  Ring till Skhoop i Åre AB, 0647-50122, och förklara ditt ärende. Vi skickar ut retursedel och du kan returnera din produkt i originalförpackning.

2.  När du ringer så bestämmer vi om du vill ha ny vara alternativt om du vill ha pengarna tillbaka.
3.  När du fått retursedel så skickar du tillbaka varan intakt.

4.  När vi fått din retur vara så skickar vi ut ny vara alternativt betalar ut pengar till dig.

 

Transportskador

När du hämtar ut ditt paket hos ditt service point och upptäcker att ditt paket är skadat gör du en anmälan dirket till service pointen. Råkar du upptäcka att ditt paket är skadat när du kommit hem så har du 7 arbetsdagar på dig att reklamera ditt paket till oss på Skhoop tel. 0647-50121 alternativt direkt till DHL kundsupport 0771-345 345.

 

Om du inte får din vara

Om du inte får din vara inom utsagd tid så var snäll och ring SKHOOP i Åre AB, 0647-50122 eller maila till info@skhoop.se

 

För outlösta paket

Vi debiterar en kostnad på 100 SEK inkl. moms för outlösta beställda varor.

 

 

Reservationer

Skhoop i Åre AB reserverar oss för om en vara är slutsåld eller har utgått ur sortimentet. Vi kan inte lova att alla bilder återger exakta färger och garanterar produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för vissa ”tryckfel” på denna webbshop.

 

 

Ångerrätt

Du har alltid 30-dagars bytes- och returrätt efter du mottagit din vara. Detta gäller ju endast om varan är oanvänd och returneras i originalförpackning. Vid byte eller retur står kunden för frakten.

 

 

Reklamationer

1.  Vid reklamationer tillämpas Konsumentköpslagen. Ring till Skhoop i Åre AB, 0647-50121, så snart du upptäckt felet på din vara.

2.  Vi skickar retursedel om vi bedömer att varan är felaktig.

3.  Returnera varan som vi kommer ersätta med ny när vi godkänt reklamationen så länge den finns kvar på lager. Skulle det vara så att varan är slut så betalar vi ut ersättning för vad varan kostat kunden vid köptillfället.

 

 

Force Majeure

Skhoop i Åre AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, inbrott, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten

 

Stäng